marți, 8 septembrie 2015

Gala Hop 2015 - Alina Petrică

INTERVIURI CONCURENȚI GALA HOP 2015

Alina Petrică


Sunt din Piatra Neamț, de șase ani pot să spun că sunt că sunt în București. Punct. Acolo îmi trăiesc viața de actor. M-am apucat de teatru de prea mică ca să mai pot renunța la teatru. Pur și simplu niciodată nu am simțit să fac ceva mai puternic decât teatrul. Implicit lucrurile care au venit împreună cu teatrul – dans muzică, Doamne ajută film.
Ai fost foarte curajoasă azi pe scenă, un DADA cu impact.


Alina Petrică, foro Adi Bulboacă


Am încercat să fac ceva ce nu am făcut niciodată până acum. De la un simplu număr de striptease, care nu e simplu deloc, până la a spune un mesaj. Nu știu dacă am putut să îl transmit așa cum mi-am dorit, pentru că emoțiile vin și te apucă de cap și nu îți dau pace, dar am arătat o părticică din mine. Dadaistă. O părticică dadaistă.
Dadaismul este un manifest al anilor de facultate și de master pe care i-am terminat, un manifest al pubertății mele, un manifest al celor 25 de ani pe care îi am.

Ce rol îți dorești să joci în continuare?
Joc un rol pe care deja l-am creionat și pe care l-am transformat în viață în iunie 2015, și pe care o să îl aduc la viață în octombrie. Se numește „Aglaia” (https://youtu.be/Dl9b4D6v-HU). E bazat pe romanele Aglaiei Veteranyi „De ce fierbe copilul în mămăligă.” „Raftul cu ultimele suflări”. Le-am dramatizat, le-a regizat și coregrafiat Ștefan Lupu și îi dăm bice din toamnă. Acesta e un rol pe care îmi doresc să îl trăiesc și să-l aduc la viață. mai departe îmi doresc Shakespeare, Cehov, poate un dadaist. Îmi doresc să joc. Îmi doresc să mănânc teatru.

Care este cel mai important lucru la care ai renunțat ca să faci teatru?
Am renunțat la cineva ca să fac teatru. La un suflet. Ca să faci teatru, sau ca să faci orice îți dorești în viață, ceva ce presupune muncă și dăruire, înseamnă să renunți la foarte multe lucruri.  Asta nu înseamnă că nu îți vin înapoi mult mai multe alte lucruri. Dar cred că deocamdată viața a fost frumoasă cu mine, și generoasă, și trăiesc într-un echilibru.


Alina Petrică, foto Maria Ștefănescu
Câte ore muncești pe zi, fie dans, fie teatru, fie mișcare?
Sunt zile în care plec de acasă la zece dimineața, cel târziu, și mă întorc acasă la douăsprezece noaptea, la unu noaptea, la două-trei dimineața. Depinde cât ne țin bateriile. Și de multe ori bateriile astea ne țin mai ceva ca în reclamele pentru energie. Nu există timp pentru un actor. Există spațiu, există efort, există scop, dar timpul, de cele mai multe ori, zboară și nu mai există. E nemăsurabil.

Ofelia sau Medeea?
Pentru mine Shakespeare este un fel de zeu. Deci va trebui să aleg Ofelia.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu